امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

موفقیت متخصصان شرکت سیرنگ در تولید نخ خودرنگ چادرمشکی به روش دانش بنیان

متخصصان شرکت دانش بنیان فناور سیرنگ در استان یزد موفق به تولید نخ آی تی وای خودرنگ مشکی به روش دانش بنیان شدند.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدی سیرنگ با اشاره به اینکه پیش از این از نخ آی تی وای سفید برای تولید پارچه چادرمشکی استفاده می‌شد، گفت: این نخ با توجه به مرحل رنگرزی، نخ را به مرور دچار تغییر رنگ می‌کرد.

نصیریانی افزود: با تلاش متخصصان شرکت، توانستیم به روش دانش بنیان، نخ آی تی وای خودرنگ مشکی را تولید و به کارخانجات نساجی عرضه کنیم.

به گفته وی ماهیانه ۲۰۰ تن نخ آی تی وای (ITY) مشکی در این واحد تولید روانه بازار می‌شود.

قدیری کارشناس مسئول واحد تحقیق و توسعه شرکت سیرنگ هم با اشاره به اینکه این شرکت جزو شرکت‌های فناور دانش بنیان است، گفت: هم اکنون نخ‌های کاملا کشیده، نخ‌های نیمه آرایش یافته، نخ‌های تکسچره و نخ‌های تابیده با بهره گیری از دانش نیروی متخصص و به روش دانش بنیان در این شرکت تولید می‌شود.

میرحسینی مدیر کنترل کیفی و بسته بندی شرکت هم می‌گوید: آزمون‌های ثبات رنگ در برابر شستشو، تعریق، نور، اتو، پرس، مالش، آب و آب دریا بر روی نخ‌ها انجام می‌شود و با توجه به استاندارد‌ها و طرح کیفی ادعا می‌کنیم محصولات تولیدی شرکت به لحاظ کیفی با نمونه‌های جهانی برابری می‌کند.

بزرگترین کارخانه تولید نخ خاورمیانه در یزد

مدیرعامل شرکت تعاونی تولیدی سیرنگ در استان یزد می‌گوید: با بهره گیری از تجربه متخصصان ایرانی و همچنین اجرای مستمر طرح‌های توسعه توانسته است ظرفیت تولید خود را به ۹۹ هزار تن در سال افزایش دهد و برای هزار و ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و ۴ هزار نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد کند.

نصریانی افزود: محصولات تولیدی شرکت با بیش از ۳ هزار رنگ، به لحاظ تنوع رنگ در خاورمیانه حرف اول را می‌زند و تولید کننده ۱۲ نوع نخ پلی استر است که کاربرد‌های مختلفی دارد از نخ جوراب تا نخ فرش ماشینی.

به گفته وی، سالانه هزار تن از محصولات کشور به ۱۵ کشور دنیا از جمله کشور‌های ترکیه، ازبکستان، یونان، مقدونیه، لهستان، بوسنی، عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، روسیه، تونس و مصر صادر می‌شود که سهمی در افزایش میزان ارز آوری کشور دارد.

توسعه صنعتی نساجی بر پایه‌ی دانش تخصصی

شرکت دانش بنیان فناور سیرنگ در استان یزد به منظور فراهم آوردن زمینه‌های توسعه علمی با دانشگاه‌های معتبر ایران همکاری دارد. آنگونه که کارشناس تحقیق و توسعه شرکت می‌گوید: هم اکنون این شرکت با دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه صنعتی امیرکبیر قرارداد پژوهشی دارد و در حال ایجاد تمهیدات لازم برای امضای قرارداد با دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، علم و صنعت و دانشگاه یزد است.

خانم حسنی افزود: به تفکیک مقطع تحصیلی از پایان نامه‌ها حمایت مادی و معنوی داریم و در قالب قرارداد‌هایی مثل قرارداد کواپ اقدام به جذب نیروی کارآموز و کارورز می‌کنیم.

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.